Když jsme se stali členy ČSTV, museli jsme zaregistrovat jméno, sídlo a protože lodě musí nést vlajku, došlo i na návrh vlajky. Návrhy na název byly dva, Star a Triton. Hlasováním byl vybrán název první. Důvodem bylo i zjednodušení symboliky. Vlajka na loď byla modrobílý plamenec s v horní bílé polovině modrou čtyřcípou asymetrickou hvězdou. Triton byl zamítnut zejména pro nutnou složitou vícebarevnou symboliku.Triton, v překladu mořský koník také mnohým nic neříkal. Vlajka-její návrh-musela být schválena ČSTV jakousi heraldicko-uměleckou komisí, která po asi tři čtvrtě roce návrh schválila. Zároveň jsme se zaregistrovali u ČSVM, který nás tuším někdy v roce 1969 přijal za člena. Pamatuji si, že dopis přišel před prázdninami a podepsán byl, pro nás motoráře legendárním dr.Steffalem.
V prvním-zakládajícím výboru nové jednoty byli:
Josef Srb, Bohouš Kozák, Vlasta Juráková, Václav Uher, Václav Mráz, Ladislav Janeček, další postupně přicházeli a odcházeli. Sestava se obměňovala. Vzpomínám na Standu Vrbovce, Jardu Kalinu, Vaška Černého, Jana Golla, Josefa Dobrého, Šikla, Černocha, Píseckého, Rodera, Báru, Šenbauera, Doležala, Maláška, Martínka, Jirsáka, Nezbedu, Nezbedovou, Krajíce a jeho ženu Boženu a asi byli další, na které si momentálně nevzpomenu. Práce výboru nebyla jednoduchá. Výbor musel řešit spoustu námětů ze života klubu od výměny žárovek, objednání fekálního vozu, odvoz popela, sekání trávy, spouštění a vytahování lodí, opravy areálu, sportovní a kulturní akce až po všelijaké mezilidské vztahy. Navenek vystupoval vůči OV ČSTV Praha 5 v rámci jeho komisí, ONV Praha 5-zejména s ohledem na akci Z a vůči řadě sportovním a společenským organizacím.
Vzhledem k těmto složitostem přišel návrh rozdělit jednotu organicky podle druhu provozovaného sportu na jednotlivé oddíly. Vznikly tedy oddíly:
- vodního motorismu-ten byl tehdy nejsilnější,
- vodní turistiky z kanoistů a kajakářů
- oddíl jachetní (YCAR), který byl tehdy nejmenší
Tyto oddíly se začly starat zejména o sportovní činnost a převzaly řadu organizačních povinností jako např. brigády, registraci lodí v ČSVM, rozmístění lodí v prostoru loděnice , údržba svěřených ploch, odborná školení oddílových funkcionářů apod. Hlavnímu výboru se tak uvolnily ruce a mohl se soustředit na otázky tak říkajíc strategické, zejména ekonomické, které nabývaly na důležitosti.